2012/12/19

El tiempo de la Navidad

Holaaa!
Mitä kuuluu sinnepäin? Tänne ainakin hyvää, jouluista ja ihan hurjan lämmintä! Tänään on lämpötilat taas huidellu lähemmäs 30 asteessa, ja autoon aamusta istahtaessa se oli kuin sauna. Viime viikolla tähän aikaan oli kuitenkin kylmä, mutta se kestää aina semmoiset kolme päivää ja sitten tulee taas hetkeksi superlämmin. Täällä myös aina puhutaan, kun tulee kylmiä päiviä, että "ya viene norte" eli nyt tulee pohjoinen. Mutta joo, tämmönen pikku detalle vaan, nyt niihin kuulumisiin!

Aloitan taas postauksen ruokakuvalla... Mutta nää on ihan mun lemppareita; quesadilloja! Eli tortilla, joka kärytetään tollein, välissä juustoa ja kinkkua. En osaa muutakun kehua, ja musta on ihanaa kun mun host-äiti aina tietää, että tykkään näistä ja laittaa niitä usein aamupalaksi näin lomalla!
Kaveri kotoota!
Etsi kuvasta Noora!
Mi novio! Hahaha
Nyt kun joulu lähenee, niin täälläpäin järjestetään paljon posadoja, eli vähän niinkuin juhlia tai suuria illallisia. Ne ei varsinaisesti oo mitenkään erikoisen jouluisia, mutta kuitenkin, joulua edeltävään aikaan kuuluvia. Näitten posadojen takia täällä on ihan hillittömästi myynnissä piñatoja, eli niitä paperimassasta tehtyjä hahmoja, joita sitten hakataan ja odotetaan, että saadaan ne karkit sieltä sisältä. Tässä meidän kodin lähistöllä on paljon noita piñatoja myynnissä kanssa, ja päätettiin host-äidin kanssa sitten käydä kuvailemassa vähän niitä, ja noh, mua niiden keskellä!

Mäkin olen päässyt piñataa hakkaamaan jo aikaisemmin, ja vieläpä suhteellisen perinteistä, eli sitä viisi (vai kuusi?) sakaraista tähteä!

Mun host-Rotaryt! plus pari vierailevaa tähteä, eli pari vaimoa ja saksalainen Hannah toisesta klubista!
Tänään olin Rotary-meiningeissä taas mukana. Käyn kuukausittain vähintään kerran aina mun host-klubin kokouksessa papán mukana, ja jos on jotain erikoiseventtejä, niin voin myös lähteä mukaan. Tällä kertaa käytiin semmoisessa lasten "kuntoutuskeskuksessa", joka on tarkoitettu siis jollain tavalla vammaisille lapsille. Paikka oli tosi hieno ja täynnä hyväntuulisia ihmisiä, ne lapset oli aivan ihania! Mä itse tykkään paljon pienistä lapsista, joita tuollakin siis pääasiassa on, ja ne oli ihan innoissaan kaikesta mitä oli järjestetty.

Tää kyseinen "eventti" oli myös posada, ja paikalla oli pelle hauskuuttamassa ja tekemässä taikatemppuja. Me myös jaettiin kaikille paikalla olleille söpöjä muffinsseja, joista onkin näyte tossa ylemmässä kuvassa. Mut älkää nyt pelästykö, kukaan lapsi ei jäänyt ilman sen takia, että tää yks sokerihiirivaihtari söi yhden ;)

Nyt oon ollut koko loppupäivän tässä kotosalla vaan. Ollaan syöty koko perheen voimin ja oon vähän aloittanut pakkailua, sillä torstaina suunnataan keski-Meksikoon, Zacatecas -nimiseen osavaltioon ja siellä vietellään myös joulu! Host-äidin sukulaisia asuu siellä, joten mennään niitä moikkailemaan. Mun host-vanhemmat jo varoitteli mua, että siellä on sitten kylmä. Muuuutta samaan hengenvetoon sanoivat myös, että ei pitäisi toisaalta kyllä tuntua mulla missään hahha!

Ainiin, näin joulusta puheenollen, kattokaahan mitä joulupukki toi juuri sopivaan aikaan!

Palaillaan sitten ensi viikolla pakettien ääreen, kun kotiudutaan!
Besitos, Noora

4 kommenttia:

  1. Vähän tuli vappu mieleen noista koristeista ;), oli niin värikästä. Sullahan on siellä yhtä juhlaa. Hesas lunta about puol metriä ja 5 astetta pakkasta. Oikein lämpimät jouluntoivotukset sulle ja host-perheellesi <3 ja ne halit tietty taas :).
    t.Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin tulee mieleen vappu noista! Mutta näitä löytyy ihan synttärijuhlista sun muistakin :--D kiitos ja haleja ja ihanaa joulua sinnekin! ♥

      Poista
  2. Tultiin Hessun kanssa toivottamaan sulle ihanaa joulua ja samalla lujasti rutistetaan näin virtuaalisesti!♥ Olet ajatuksisssa!♥
    Täällä tällä hetkellä kymmenisen astetta pakkasta ja aurinko paistaa, -ja paljonn lunta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, haleja ja ihanaa joulua sinne koto-Suomeenkin! ♥ täällä ollaan tällä hetkellä reilussa 20 asteessa...tosin plussan puolella ;)

      Poista