2013/04/13

http://www.youtube.com/watch?v=2lFvsJihveg

¡Estas sooon las mañaniiitas que cantaba el rey David!
Hoy por ser día de tu santo, te las cantamos aquíii!
Kuunnelkaahan toi otsikossa oleva kappale, niin tiedätte mitä tässä hoilotellaan ;)

...eli hyvää syntymäpäivää minä! Täyttelin vuosia about 2 viikkoa takaperin ja päivä oli rento ja mieleenpainuva, tietenkin. 

Sain jo muutamaa viikkoa aikaisemmin postista paketin, jonka tosin odottettiin saapuvan (Meksikon postin tuntien) hyvällä tuurilla vasta tosiaan mun synttäreiksi. Malttamattona avasin tietenkin paketin, jonka sisältä löytyikin lisää paketteja! Kaikkiin en koskenut, vain niihin mihin oli lupa koskea. 
Paketti sisälsi tosiaan muutaman synttärilahjan ja pääsiäisylläreitä, jotka kyllä alta aikayksikön meni täällä kotona ja koulussa parempiin suihin...

Vaikka mun kärsivällisyys on kasvanut tämän vuoden aikana ihan huimasti, oon tällaisissa asioissa edelleen kuin se malttamaton ipana jouluna... Avasin lahjani siis jo synttäreitäni edeltävänä iltana, kun kello oli Suomen aikaan jo yli 12. Se, että paketissa oli perheeni lahjan lisäksi vielä lahja kummeiltani sekä parhailta ystäviltäni sai minut kyllä viimeistään tirauttelemaan itkua. Ihan mielettömän ihana ylläri!! Kiitos Leena ja Ari ja Aleksi, kiitos tytöt ja kiitos tietty isi, äiti ja Arttu! ♥

Kuvasta puuttuu pikkuveljeni lähettämä paketti, koska.....noh, meni parempiin suihin jo vähän etuajassa. Sori. Hihi.

En ollut suunnitellut mun synttäripäivälle mitään erikoisempia, syömään host-perheiden kanssa ja vähän skypettelyä koti-Suomeen. Aamu alkoi tosiaan tuolla skypettelyllä, yhden parhaimman ystäväni Claudian puhelinsoitolla (ja Las mañanitas -laululla) ja puolilta päivin mentiin mun nykyisen host-vanhempien kanssa syömään. Tarkoitus oli, että mentäisiin koko perhe ja mun ensimmäinen host-perhe, mutta kuinkas kävikään... Ensimmäinen host-perhe oli sukuloimassa toisessa osavaltiossa, ja nykyiset host-sisarukset omilla reissuillaan muualla päin Meksikoa. :--D
No ei siinä mitään, käytiin syömässä hyvin ja herkullisesti meren antimia ja palailtiin kotiin ruokalevolle! Illemmalla vielä käytiin pienellä kaveriporukalla juhlistamassa tanssien ja laulaen. Mulle päivä oli enemmänkin kuin jees!

....mutta mitäs vielä. Seuraavalla viikolla tuli alkuviikosta taas kavereilta puhelinsoittoa, että "meillä on sulle juhlat perjantaina!". Mä olin pari päivää sairastelemassa kotona, ja kun palailin takaisin kouluun, niin mun kaverit olivat järjestäneet kaiken jo valmiiksi ja perjantaina juhlittiin hyvin meksikolaiseen tyyliin! Sen lisäksi, että paikalla olivat mun parhaimmat ystävät, paikalle valui vähitellen puoli koulua (tai siltä se ainakin tuntui)... 

Porukkaa alkoi olla jo enemmänkin paikalla, kun juhlien järkkääjät, eli mun parhaimmat ystävät saapuvat viimein itsekin paikalle mukanaan kaksi ylläriä!! Tunsin oloni ihan lapseksi, kun näin kavereideni mukana piñatan ja suklaakakun! Oon vieläkin ihan onnessani hahah! Piñata on siis paperimassasta tehty hahmo tai kuusi sakarainen tähti, jonka sisälle laitetaan karkkia tai jotain pikkuylläreitä. Piñataa on tarkoitus hakata kepillä kun se kieppuu, jotta sisällä olevat yllärit saataisiin ulos. Yleensä piñata on vain pikkulasten synttäreillä, joten oli mun synttäreille ihan sopiva ;)

Yksi mun parhaimmista ystävistäni, Claudia! ♥

Minä ja se kuuluisa piñata!!
Yllärien järkkääjät! Mederos, Gerson, Joshua, Garza, Claudia ja minä!
Meksikossa on piñatan lisäksi tapana myös vähän leikkiä sen synttärisankarin ja -kakun kanssa. Tämä perinne on kuitenkin ihan joka vuotinen, ei pelkästään niillä pikkulapsilla.. Veikkaisin itseasiassa, että pikkulapsilla tätä varotaan vähän enemmän haha! Mutta kuitenkin. Tapana on siis haukata kakusta pieni "purema", jolloin sitten niin tunnolliset ja kiltit kaverit tunkevat sun naamasi ihan kokonaan siihen kakkuun! Mun tapauksessa mua ei vaan käytetty siellä, vaan ihan pyöritettiin huolella sitä kakkua naamariin...

Hyvää oli kakku...
Vähän tämmönen "jälkeen" -kuva haha!
 Koko ilta sujui tosi hyvin ja kunnolla, tanssin jalat kipeiksi ja nauroin itselleni vatsalihastreenin! Ihan mahtava yllätys! 

Besotes, Noora

4 kommenttia:

  1. mulle tuli jo mielee Project X ku sanoit et puol koulua valu paikalle.. :D onneks ei kuitenkaan! nähää pian, kirppunorppa ;) <3 riksu

    VastaaPoista
  2. No es bueno. Grande <3 usted. Tai jotain... ;)
    Ihania kavereita sulla.
    t.Leena

    VastaaPoista
  3. Sinä vain kaunistut siellä...♥
    Voi hyvin! Halauksin Titti

    VastaaPoista