2013/07/12

Você do meu lado

Otsikko on nyt ekaa ja vikaa kertaa portugaliksi, mutta se on nyt ihan vaan siksi, että kuuntelen kyseistä kappaletta. 
https://www.youtube.com/watch?v=YqrwX7dIHy0
Se on jännä, miten espanjaa oppiessa ymmärtää oikeesti jopa jotain portugaliksi. Tosi vähän, mutta edes jotain. Ja nyt espanjan jälkeen haluaisin oppia portugalia. Katellaan, miten tässä nyt jatketaan!

Noniin, josko nyt pääsisin vihdoin taas aiheeseen. Heissan muruset! Mulla alkaa oikeasti aika vähiin käymään täällä, ja tää on nyt niitä harvoja kertoja, kun oikeasti istahdan läppärini äärelle ja vietän tässä enemmänkin kuin vartin. Sehän kyllä hyvä asia, mutta mua vähän hävettää myös, että tää mun blogi on jäänyt aika retuperälle.

Mitä mulle sitten kuuluu? No hyvää. Pelkkää hyvää! Olo on onnellinen, vaikka jokseenkin sekava, haikea ja jännittynyt. Meitä oli 4 vaihtaria täällä Tampicossa, huomenna iltapäivällä oonkin vain minä. Oon siis saanut koko viime viikon itkeä kun kaksi hyvää ystävääni lähtivät kotiinsa, ja huomenna lähtee mun taiwanilainen velipoika Jack. Oon viettänyt paljon aikaa kaikkien mun ystävien kanssa, ja perheen kanssa tietenkin. Tänään kotiutui mun nuorin veli takaisin Taiwanista! Olo oli jännä, kun jälleen kerran oli se sama perhe koolla pöydän ääressä ja noin vuosi sitten en tuntenut ketään siitä perheestä, saatikka kieltä edes osannut. Nyt sujuu kieli samaa tahtia kuin Suomi ja perhe on mulle melkein kuin oma! :)

Buenas!
Pari viikkoa takaperin käytiin vähän "reissailemassa" taas rajan toisella puolella, eli käytiin Texasissa. Tarkoitus oli viipyä maksimissaan viikko, mutta äkkiähän se venyi pariksi. Täytyy kyllä myöntää, että ehti siinä kyllästyäkin, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Ahkera työskentelijä! Ps. anteeksi tästä kamalan oranssista kuvasta, ihan hirveä mutta menkööt...
Meillä oli tiedossa lasten synttärijuhlat, eli piñata -juhlat, ihan Texasin ja Meksikon rajalla (mutta Meksikon puolella) Reynosassa. Valmisteluja tehtiin jenkkien puolella, mutta itse juhlat oli sitten Meksikossa. Ja täytyy kyllä sanoa, että kaiken sen vaivan jälkeen, tulipahan ihan mielettömän hienot juhlatkin! Me host-äitin kanssa auteltiin parhaamme mukaan, mutta juhlakalulla ja kotiväellä oli jo lähes kaikki valmiina.

Ihana synttärisankari Camila 3-vuotta! ♥
Ja juhlien sekä synttärisankarin ihana äiti Ada! 
Dale dale daaale! Piñata ja sitä hakkaava prinsessa!
Piñatan ohella viihdyttiin noin muutenkin jenkeissä, ihan vaan kauppoja kierrellessä ja mun host-äidin ystävien luona kyläillessä.

Pääsin myös vielä viimeistä kertaa näkemään Clotilden, Belgiasta!! ♥ Clo oli Reynosassa koko vuoden vaihdossa, eli ystävystyttiin koska oltiin samassa piirissä, mutta näkeminen noin yleensä oli vaikeeta koska välimatkat on niin pitkiä. Nyt kävi kuitenkin tuuri ja mehän käytiin kaupoissa ja syömässä ja ties missä Clon kanssa vielä ennen kuin sitä odotti muutama päivä sen jälkeen kotimatka!
Yhtenä iltana ajauduin host-äidin ja hänen ystäviensä mukana Bingoon. Kerta se on ensimmäinenkin ja yksi kokemus lisää! Ei kyllä voitettu, vaikka lähellä oli :(
Mitäs muuta... Mulla on paljon kuvia ja silti tuntuu, ettei sanoja löydy päästä ollenkaan!! Noh, synttäreitä on noin muutenkin juhlittu! Ennen jenkkeihin lähtöä juhlittiin yhden mun parhaimman ystävän Memon synttäreitä, viime viikonloppuna ystäväni Vanessan ja mun host-veljen synttäreitä! Rauhallisesti ja rennosti, ja tietysti paljon nauraen :)

Synttärisankari! Ja photobomb Rodrigo hahaha
Andreanita! Vanessan synttärit enkä löytänyt ensimmäistäkään hyvää kuvaa musta ja Vanessasta:( mutta siellä kuitenkin häntä juhlittiin!
Quien es? Memo!
Isoveljen synttäreitä ei juhlittu muuten kuin perheen kesken carne asadalla eli laitettiin "grilli" pystyyn! Oli ihan mielettömän hyvää ja rento ruokailu - pienestä vesitihkusta huolimatta! Miten ihanan virkistävältä voikaan tuntua sade tässä järjettömässä helteessä!

Mamá kokkailee
"Veljien" kanssa! En oo muuten pitkänä aikaan näyttänyt noin ryytyneeltä ja turvonneelta, mutta siihen mulla on syy! Tää oli sama päivä, kun Dominique lähti kotiin niin oli ihan pikkasen herkkä olo...
La fam ♥ onneksi on noi host-veljet tommosia kuin ne nyt on, ei sitä kauaa kyennyt itkeä kun jo nauratti!

Niin, tuli tuossa jo pariinkin kertaan mainittua, että meistä vaihtareista lähes kaikki on jo kotiutuneet takaisin kotimaihinsa. Viime viikko meni ensin Hannahille heippoja sanoessa, loppuviikko sitten Dominiquen kanssa ja viime perjantaina sanoin tähän asti elämäni vaikeimmat heipat. En sano, että hyvästit, koska oon niin varma, että me tullaan vielä useampaankin kertaan näkemään, mutta hitto vie, että voi ilkeältä tuntua! En edes halua kuvitella, mitä se on kun itse sitten reilu viikon päästä pitää olla lentokentällä sanomassa heippoja, mutta oonkin se joka lähtee!

:( Hannita chiquita!
Meidän tiimi ehkä, mutta toivottavasti ei viimeistä kertaa yhdessä! ♥
Käytiin Domin ja sen host-vanhempien kanssa yhessä meriruokaravintolassa ja pyydettiin kokilta jokin erikoisuus. Ei petytty! Ja oli muuten ihan hirmu hyvää toi ruokakin hahah!
Domin läksiäiset ja mun sankarit! ♥
Parhaat kaverit ja paras velipoika!
"Saca la pansa Dom!" "Nooo, ya no tengo" "Que mentirosa, todavía esta ahí!" Naurettiin vähän Domin kanssa sen vaihtarimahalle hahahah!
Pikkuitkut vaan......♥
 Ikävä tietysti on, mutta mulla on ihania ihmisiä täällä vielä ympärillä, joten ei hätiä mitiä! Huomenna on tosiaan Jackin vuoro lähteä ja taas parutaan... Mä oon se porukan itkupilli, tästä ollaan saatu ihan läppäkin jo hahahah!

Vaihdetaampa takaisin vähän iloisempiin aiheisiin (vaikken mä oikeesti niin surullinen ollut, kaikki lähtivät/lähtevät tyytyväisinä, vaikkakin haikeina kotiin♥), nimittäin mun nuorimmainen host-velihän tuli tänään tosiaan kotiin Taiwanista! Kohta syödään perheen kesken ja näin, semmosta rentoa menoa.

Kooooko perhe!
Että tämmöstä tänne. Mä oon ensimmäisen matkalaukun kutakuinkin jo pakannut, vielä puuttuu vähän tuliaisia ja ruokaa ynnämuutasemmoista. Kyllä tää tästä pikkuhiljaa iskee, paniikki ja sitä rataa! ;)

Jos jostain aikaa löydän, koitan koota semmosen vuosi-postauksen, ennen tai jälkeen kotiutumisen!
Siihen asti pusuja vaan!
Besotes, Noora

8 kommenttia:

  1. Ompa lämpimiä tunnelmia <3. Vai porukan itkupilli ;), kehenköhän oot tullu: äitiis?, kummitätiis?... :))

    t. Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, siitä ei ainakaan oo epäilystä, etteikö tää olisi jotenkin suvussa kulkevaa...;) ♥

      Poista
  2. Niin ihania kuvia taas!
    Kuten olen aiemminkin maininnut, niin tuntuu että olet vain entisestään kaunistunut siellä.
    Hiukset kasvaneet ja aurinko vaalentanut.
    Ja me saamme sinut pian kotiin!♥

    VastaaPoista
  3. Täällä myös yks "itkupilli" lukee kirjoituksiasi ja nyyhkii...Ihan kuin itse olisin mukana halailemassa ystäviäsi :) Tervetuloa pian halailemaan meitä! T: Auli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, etten oo ainoa, joka vollottaa hihi! ♥

      Poista